Als u dit leest is carnaval weer achter de rug. Een uniek feest waarbij de diverse kernen alles op alles zetten om zich te tonen bij de verschillende optochten. Dit via fraai uitgedoste loopgroepen en prachtig versierde praalwagens. Met succes!

Inwoners van de kernen tonen hun talent bij de diverse gala’s via zang, dans en buuts van overwegend hoog niveau. En dit onder de bezielende leiding van innemende prominente dorps- en stadsbewoners, die als hoogheid de scepter zwaaien over het volk. Een toonbeeld van saamhorigheid dat de inwoners van de kernen dicht bij elkaar brengt. Dit uiteraard onder het genot van een enkel pilsje.

Natuurlijk laten ook de gemeentebestuurders zich dan van hun beste kant zien. Gala’s worden, bij toerbeurt, druk bezocht. De hoogheden en hun gevolg worden ten gemeentehuize ontvangen voor de sleuteloverdracht, en ook de optochten mogen zich in de belangstelling van bestuurders verheugen. Met name de optocht van Oldenzaal is een social event voor de bestuurlijke upper class. Zien en gezien worden. Met het gevaar dat sommige wethouders vanaf half januari hun portefeuille verwaarlozen en eigenlijk meer een soort Wethouder voor Feesten en Partijen worden. In de krant voor de fun, maar niet zozeer voor het beleid.

Beste bestuurders: uiteraard geeft je portefeuille niet alleen maar lasten, maar ook lusten. Een uitje met wat publiciteit hoort erbij. Gevolgd door een askruisje en een vette haring op aswoensdag. Om daarna weer met nieuwe energie aan de slag te gaan met hetgeen waarvoor de raad je heeft benoemd. Uitvoeren van het raadsplan en het collegeprogramma.

Succes met de voortzetting daarvan! Er is nog het nodige werk te doen.

Edo van Bree
Fractielid CDA Dinkelland