16 december 2011

Beter communiceren! Beter positioneren!

Presentatie in het AB van Communicatiebeleid Amstel, Gooi en Vecht

Het CDA heeft in het Algemeen Bestuur van het waterschap stevig ingezet op een wijziging van het Communicatiebeleid. DB-lid namens het CDA Gerard Korrel kreeg dat ook in zijn portefeuille. Het resultaat mag er zijn: een betere positionering van het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht, en beter onderscheid van de uitvoeringsorganisatie Waternet.

Betere positionering, betere informatie

Het communicatiebeleid van AGV staat nu zelfs model voor de Unie van Waterschappen. Ook de toonzetting van de communicatie is veranderd: meer cliëntvriendelijk, minder autoritair, maar wel met gezag en meer informatief. Een van de resultaten is een fors verbeterde website (www.agv.nl). Een ander resultaat is de bijsluiter bij de aanslag Waterschapsbelasting, zodat de burger kan zien waarvoor hij betaalt, wat er met het geld gebeurt. Het CDA in het bestuur van het waterschap hechtte hier grote waarde aan. Ten opzichte van de uitvoeringsorganisatie Waternet was het waterschap zelf vaak onvoldoende in beeld, onvoldoende onderscheidend, waardoor de bestuurlijke verantwoordelijkheid ondergesneeuwd dreigde te raken en de ingezetenen (burgers) de weg kwijt raakten. In 2009 werd mede op aandrang van het CDA de Nota Communicatiebeleid AGV door het bestuur vastgesteld.

Lees hier de Nota Communicatienota AGV "Verantwoord beslissen over water in de Samenleving" (2009)