11 november 2010

CDA Duo-fractielid Theo Tiemessen verlaat fractie om gezondheidsredenen

Het duo-lid van onze CDA-waterschapsfractie Amstel, Gooi en Vecht Theo Tiemessen heeft tot zijn grote spijt om gezondheidsredenen ons zijn ontslag moeten aanbieden. Hij heeft ons ook laten dat hij niet zal opteren voor een plek in het AB van AGV, mocht die in de toekomst vacant komen.
Tijdens zijn wethouderschap voor het CDA in Amstelveen van april 2002 tot en maart 2006 kreeg Theo al eerder te maken met gezondheidsproblemen waarbij zijn stem werd aangetast. Opnieuw zal hij al zijn energie nodig hebben om aan mijn genezing en herstel te werken en daarom heeft hij gemeend een aantal bestuurlijke werkzaamheden te moeten loslaten.

Theo Tiemessen heeft een rijk bestuurlijk verleden in Amstelveen en de regio: als ondernemer was hij lid van diverse winkeliersverenigingen en bestuurslid van MKB Amsterdam en onder-voorzitter van de Kamer van Koophandel. Ook is hij bestuurder geweest bij een aantal scholen voor Middelbaar en Hoger Onderwijs waaronder voorzitter van de Raad van Toezicht van de Hogere Economische School (HES) te Amsterdam. Van april 2002 t/m maart 2006 was hij wethouder voor het CDA in Amstelveen, met o.a. in zijn portefeuille Economische Zaken, Sociale Zaken, Grondbedrijf, Vastgoed en Infrastructuur.