14 december 2012

Herbenoeming Dagelijks Bestuur en aangepast coalitie-akkoord

Eerder dit jaar is de Waterschapswet gewijzigd, waardoor de waterschapsverkiezingen van 2012 uitgesteld zijn naar 2014. Dit betekent dat het huidige Algemeen Bestuur aanblijft tot in 2014, en ook dat de zittingstermijn van de Dagelijks Bestuursleden moest worden verlengd. Tijdens de Algemeen Bestuursvergadering van 13 december zijn de vijf dagelijks bestuurders van het waterschap allen herbenoemd. Daarmee is ook CDA-er Gerard Korrel herbenoemd als dagelijks bestuurder.

In het najaar van 2012 hebben de coalitiepartijen WaterNatuurlijk, PvdA, CDA en de fracties Bedrijven en Ongebouwd/LTO onderhandeld om het in 2008 gesloten programma-akkoord op onderdelen aan te scherpen en nieuwe ambities te formuleren voor de komende 2 jaar. In dit coalitieakkoord (58 kB) (pdf) kunt u de aanpassingen terug lezen, ze zijn geel gemarkeerd.