05 december 2013

Inspraak Horstermeerpolder uitgesteld

Het Dagelijks Bestuur van het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht heeft op 3 december besloten de ter inzagelegging van het ontwerp-peilbesluit  Horstermeerpolder en Meeruiterdijksepolder uit te stellen met minimaal twee maanden. Reden voor dit uitstel is dat het waterschap eerst nog een aanvullend gesprek wil voeren met de wetenschappelijke begeleidingscommissie. Ook de

geplande bewonersavond over deze inspraak is daarom uitgesteld. Genodigden ontvangen hierover een brief.

Dagelijks bestuurder Gerard Korrel (namens het CDA): “Ik hecht veel waarde aan draagvlak voor dit

plan. We zijn hier al geruime tijd mee bezig en ik hoop dat uitstel van twee maanden zal leiden tot een peilbesluit waar een meerderheid zich in kan vinden. Het gaat hier tenslotte niet om grote veranderingen, maar om het zoveel mogelijk handhaven van het huidige waterpeil.”

Meer informatie:

www.agv.nl/horstermeerpolder