05 september 2016

CDA in actie tegen laaggeletterdheid

2,5 miljoen Nederlanders hebben moeite met taal en/of rekenen. De Algemene Rekenkamer concludeerde recent dat de aanpak van laaggeletterdheid niet in verhouding staat tot de omvang van het probleem. Bij de start van de Week van de Alfabetisering heeft Stichting Lezen & Schrijven gemeenten opgeroepen de strijd tegen laaggeletterdheid aan te gaan. Wethouders wordt gevraagd hoe zij lokaal meer resultaat kunnen behalen en wat daar voor nodig is.

Schriftelijke vragen en persbericht
De oproep van Stichting Lezen & Schrijven willen we graag ondersteunen, want onze partij wil een sterke samenleving waar iedereen de kans krijgt om mee te doen. Lees hier wat Michel Rog over deze actie schrijft.

Om die reden hebben wij schriftelijke vragen opgesteld waarmee u het probleem van laaggeletterdheid in uw gemeente onder de aandacht kunt brengen. Deze vindt u hier