14 oktober 2015

CDA Leeuwarden stelt vragen over de verkeersveiligheid bij scholen

Maandag 14 september heeft Veilig Verkeerd Nederland een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat de verkeerssituatie bij 80% van de scholen gevaarlijk is. De CDA fractie vindt dit nieuws zeer zorgelijk. In 2007 heeft het CDA, in samenwerking met de VVD en de NHL, onderzoek gedaan naar de veiligheid rondom scholen. Hieruit is een aantal knelpunten naar voren gekomen. Naar aanleiding van dit onderzoek is door de gemeenteraad een budget ter beschikking gesteld om deze knelpunten aan te pakken. In 2009 is aansluitend geld gereserveerd voor kleine infrastructurele maatregelen rondom scholen.

Het CDA vindt verkeersveiligheid rondom scholen uitermate belangrijk. Op dit moment hebben wij echter geen duidelijk beeld van de huidige verkeerssituatie rondom de scholen in de gemeente Leeuwarden. Om de verkeerssituatie rondom scholen te verbeteren is samenwerking en het delen van kennis tussen scholen en de gemeente belangrijk. Om een duidelijk beeld te krijgen van de verkeersveiligheid rondom scholen in Leeuwarden hebben wij schriftelijke vragen gesteld aan het College.

De schriftelijke vragen kunt u hier downloaden.

Lees hier meer over het onderzoek van Veilig Verkeer Nederland.