27 augustus 2015

Fusie waterschappen Groot Salland en Reest en Wieden gaat door

De Provinciale Staten van Drenthe zijn akkoord gegaan met de fusie tussen waterschap Reest en Wieden en waterschap Groot Salland. De waterschappen willen per 1 januari 2016 fuseren tot waterschap Drents Overijsselse Delta.

Marga Kool, dijkgraaf van waterschap Reest en Wieden: "Deze fusie leidt tot minder kosten voor de burger, minder kwetsbaarheid en behoud van kwaliteit. Dat is goed nieuws voor de inwoners uit beide gebieden."

Herman Dijk, dijkgraaf van waterschap Groot Salland: "Vanaf nu kunnen we voluit de samenvoeging voorbereiden en zorgen voor een waterschap dat klaar is voor de toekomst. Daarvoor moet nog veel gebeuren. We kunnen onder meer de begroting opstellen, de beleidsvelden in elkaar schuiven en starten met het plaatsen van personeel."

FUSIE
De waterschapsbesturen van Groot Salland en Reest en Wieden hebben besloten dat een fusie beter is voor de toekomst van het waterschap. Een groter waterschap is beter in staat om met de toekomstige uitdagingen op het gebied van waterbeheer aan de slag te gaan.

EFFICIËNT
Daarnaast kan het werk door de fusie efficiënter worden gedaan, waardoor de waterbeheertaken van het waterschap tegen de laagst mogelijke maatschappelijke kosten kunnen worden uitgevoerd.

Bron: www.uvw.nl