26 oktober 2015

Het CDA Twenterand wil vragen en zorgen van mantelzorgers beter in beeld krijgen tijdens de Dag van de Mantelzorg

Het CDA heeft door middel van schriftelijke vragen (art.40) het College verzocht tijdens de Dag van de Mantelzorg op 10 november een laagdrempelige bijeenkomst te organiseren voor mantelzorgers, bijvoorbeeld in de vorm van een lunch. Deze bijeenkomst zou het moment kunnen zijn waarop mantelzorgers met raadsleden, wethouders en ambtenaren in gesprek kunnen gaan over hun vragen en zorgen, en manieren om mantelzorgers beter te ondersteunen.

Rianca Evers-den Ouden (raadslid CDA): "De dag van de Mantelzorg is een moment om even extra stil te staan en waardering uit te spreken voor het vele werk dat mantelzorgers verrichten. Tegelijk geven veel mantelzorgers aan dat ze niet echt zitten te wachten op allerlei vormen van ludiek of ceremonieel vertoon. Door samen in gesprek te gaan kunnen we een beter beeld krijgen van waar mantelzorgers echt mee geholpen zijn."

Het CDA vroeg al eerder aandacht voor ondersteuning voor mantelzorgers en hoopt dat een ontmoeting leidt tot een goede en directe dialoog tussen mantelzorgers en gemeente.

Download hier de schriftelijke vragen.