07 maart 2016

Schaepmandag 2016 over Laudato Si van Paus Franciscus

Op zaterdag 9 april a.s. organiseren het Dr. Schaepmanfonds, Mensen met een missie en Socires de Schaepmandag 2016. Deze dag zal in het teken staan van de nieuwe encycliek van Paus Franciscus en het tegengaan van klimaatverandering in de huidige samenleving.

Thema: 'Stap uit je comfortzone'
Er zijn altijd mensen die de moed hebben om uit hun comfortzone te stappen. Het beste actuele voorbeeld is Paus Franciscus. Met zijn laatste encycliek Laudato Si, daagt hij ons uit in actie te komen en roept hij ons op tot een culturele revolutie om de aarde te redden. In het programma van de Schaepmandag zal er bijzondere aandacht zijn voor de kracht van Laudato Si en de uitdagingen van onze huidige samenleving. Middels lezingen, gesprekken, discussies en een Eucharistieviering zal hier dieper op worden ingegaan.

Sprekers
Mgr. bisschop Gerard de Korte, Theo Bovens, Gouverneur van Limburg, de CDA-burgemeesters Ellen Nauta en Michael Sijbom en anderen nemen u mee in het denken van Laudato Si en een vertaling naar de bestuurspraktijk.

Locatie
De dag vindt plaats in de St. Pancratius Basiliek en 't Oale Roadhoes in Tubbergen. Dit is de geboorteplaats van Herman Schaepman, priester, theoloog en politicus, die leefde aan het einde van de 19de eeuw.

>> Download hier het programma

>> Meld u hier aan