28 juni 2016

Uitkomsten BSV-ledenonderzoek

Eind mei verstuurde de CDA BSV een enquête richting al haar leden. Middels deze enquête wilden wij peilen wat onze leden van onze service vinden, waardoor we onze producten en diensten nog beter kunnen afstemmen op de wensen en behoeften die er zijn bij onze leden. Het ledenonderzoek is door ruim 700 leden ingevuld. Hierbij willen we alle respondenten hartelijk bedanken! We ervaren het als een steun voor de ingezette omvorming naar een netwerkorganisatie. De CDA BSV zal de komende tijd aan de slag gaan met de verschillende aanbevelingen die uit de enquête zijn gekomen.

Belangrijkste bevindingen
- Een grote meerderheid van de respondenten geven aan het CDA-gedachtegoed voldoende te beheersen, maar er nog meer van te willen weten. Als CDA BSV gaan we kijken of we in de vorm van een bondig (online) naslagwerk of handboekje over het gedachtegoed aan deze wens kunnen voldoen.

- Ons blad Bestuursforum wordt positief ontvangen. Een groot aantal respondenten heeft interessante onderwerpen aangedragen voor de komende edities, waarvoor dank!

- CDV is positief ontvangen, maar een veelgehoorde opmerking is de hoeveelheid leeswerk. Als CDA BSV gaan we kijken naar een middel om CDV meer toepasbaar en praktisch te maken voor onze leden.

- Uit het ledenonderzoek komt naar voren dat regionale ontmoeting en bijeenkomsten zeer op prijs worden gesteld.

- Een veelgehoorde tip is om praktische en toepasbare voorbeelden te geven.

- Standpuntvorming over actuele onderwerpen zou erg op prijs worden gesteld.

- Uit het ledenonderzoek komt de wens naar een online omgeving waarin politici hun kennis kunnen overdragen, bijvoorbeeld door middel van een forum of platform, nadrukkelijk naar voren. Als CDA BSV gaan we kijken naar mogelijkheden hiertoe.

- Daarnaast is een het een veelgemaakte wens om als CDA BSV meer aandacht te geven voor HRM-zaken, zoals coaching en scholing. Binnen het bestuur van de CDA BSV zal hierover worden nagedacht.