18 september 2015

Word ambassadeur van de #ikdoemee campagne!

Bij de start van het nieuwe politieke seizoen komt het CDA met een grote landelijke ledenwerfcampagne: #ikdoemee! Twaalf gewone CDA-leden uit het hele land vertellen hun eigen verhaal waarom ze lid zijn van onze partij. Samen vormen deze twaalf leden het gezicht van het CDA als brede volkspartij.

Als volksvertegenwoordiger of bestuurder bent u voor veel mensen een herkenbaar CDA-gezicht. Wij hopen dan ook dat u actief een bijdrage wilt leveren aan het succes van deze campagne. Dit kan door in uw afdeling de campagne te promoten onder de eigen CDA-leden en campagneberichten via social media te delen. Maar nog belangrijker is uw voorbeeldfunctie in de daadwerkelijke ledenwerving. Als u zelf nieuwe leden weet over te halen, is dit bijzonder motiverend voor andere leden in uw omgeving. Maak bijvoorbeeld een selfie met een nieuw geworven lid en deel dit via twitter of facebook (gebruik vooral ook #ikdoemee).

De #ikdoemee campagne start in de eerste week van oktober, die we uitroepen tot ledenwerfmaand. Alle 50.000 CDA-leden ontvangen die week bij het ledenblad een set van twaalf ledenwerfkaarten met de oproep om in hun directe omgeving van familie, vrienden en collega’s te kijken naar nieuwe leden, die passen bij één van de twaalf portretten. Uit eerdere ervaringen weten we dat deze lid-werft-lid-aanpak het beste werkt.

De keuze voor een campagne rond gewone CDA-leden is bewust gemaakt. Deze leden zijn het CDA. Wij hebben hen nodig om het geluid van die grote groep gewone en betrokken mensen te laten doorklinken in de Haagse, provinciale en lokale politiek. Wij hebben hun ideeën nodig en hun steun om dat te kunnen blijven doen.

De campagne wordt op verschillende manieren ondersteund: via een speciale website, social media en een postercampagne op ruim 150 treinstations in heel Nederland.

Elk nieuw lid is belangrijk voor het CDA, maar versterkt ook uw eigen afdeling. Zoals gebruikelijk ontvangt de lokale afdeling het eerste jaar de volledige contributie van een nieuw lid. Daarnaast is er een bonus van 1000, 750 en 500 euro voor de drie afdelingen, die de meeste nieuwe leden aandragen.

Heeft u nu al vragen, stuurt u dan een mail naar [email protected]