11 juli 2024

Alle hens aan dek bij energietransitie

In de Statenvergadering van 10 juli 2024 was  Statenlid Gertjan Zuur, in vervolg op zijn bijdrage in de commissievergadering van 12 juni 2024, woordvoerder op het agendapunt vaststelling energieagenda 2024-2027.

Verplicht aan het nageslacht
Gertjan Zuur memoreerde dat de CDA fractie in de commissievergadering  reeds haar waardering heeft uitgesproken voor de energienota. Hij stelde opnieuw vast dat alles afhankelijk is van elkaar.  “Het is alle hens aan dek, om deze uitdagingen met creatieve verbindingen en constructieve samenwerking aan te gaan”. Onder verwijzing naar de aanstaande geboorte van zijn tweede kleinkind betoogde Gertjan Zuur dat wij dit verplicht zijn aan ons nageslacht. Wij doen dit juist voor de toekomstige generaties.

Verzoek Dashboard
Gertjan Zuur sprak zijn waardering uit voor de procesinformatie die in de nota is opgenomen. Hij vroeg gedeputeerde Jumelet om een toezegging Provinciale Staten, buiten de P & C cyclus om, tenminste één keer per jaar bij te praten over de voortgang, bijvoorbeeld in de vorm van een dashboard, dit verzoek werd gehonoreerd.

Klik hier voor de gehele bijdrage van Gertjan.