11 juli 2024

CDA: maatwerk voor familiebedrijven recreatie

In de Statenvergadering op 10 juli 2024 vond de besluitvormende discussie plaats rond de nota Toerisme en Recreatie.

Serviceniveau op een 9 houden
CDA fractievoorzitter Bart van Dekken sprak de wens uit dat het Recreatieschap in elk geval de middelen krijgt om het serviceniveau op een 9 te houden.  “Elke achteruitgang op de fysieke toestand is per onmiddellijk van nadelige invloed op de Drentse recreatieve waarde en ons imago!”, zo stelde hij vast. Gedeputeerde Meeuwissen lichtte toe dat het recreatieschap een gemeenschappelijke regeling is van gemeenten. De provincie werkt nauw met hen samen maar er is geen subsidierelatie.

Maatwerk voor familiebedrijven
Bart van Dekken stelde GS de vraag of het mogelijk is maatwerk te leveren in de ondersteuning van familiebedrijven in de sector die het moeilijk hebben.  Het aantal overnachtingen neemt, na corona, weer toe. “Juist die prachtige bedrijven moeten een goede toekomst houden en niet in de richting van de landelijke hotelketens worden geduwd”.
De hele bijdrage van Bart van Dekken lezen? Klik hier