12 september 2024

CDA positief kritisch over bestuursrapportage

Het college van GS presenteerde de bestuursrapportage 2024 “Samen bouwen we Drenthe” aan Provinciale Staten. Dit is een tussentijdse rapportage over de voortgang van de lopende begroting, zowel financieel als inhoudelijk. Als leidraad worden de acht programma’s uit de begroting gehanteerd. In de commissievergadering van 11 september 2024 reageerde Statenlid Gertjan Zuur namens het CDA op deze rapportage. Naast waardering voor de verbeterde opzet benoemde hij een aantal inhoudelijke punten

CDA vraagt informatiesessie over “hobbels en bobbels”
Voor wat betreft het programma leefomgeving en wonen bracht Gertjan Zuur de wens van het CDA naar voren om de Statenleden via een informatiesessie zo concreet mogelijk te informeren over het resultaat van alle inspanningen én over de “hobbels en bobbels” in dit programma. Ook in de aanloop naar de aankomende behandeling van de uitkomsten van het Burgerberaad.

Voldoende financiële ruimte voor mobiliteit en bereikbaarheid
Gertjan Zuur sprak de bezorgdheid van de CDA-fractie uit ten aanzien van de geschetste financiële situatie in de relatie tot de melding dat op 6 van de 9 doelstellingen bijsturen noodzakelijk is. Het CDA verwacht dat bij de aanstaande begroting voldoende financiële ruimte wordt geboden. Het CDA blijft in dit proces graag nauw aangesloten, zo benadrukte Gertjan Zuur.

De hele bijdrage van Gertjan Zuur lezen? Klik hier