07 oktober 2020

CDA: Toerist wil in Drenthe niet overal zonneweiden zien

Op de agenda van de vergadering van Provinciale Staten van Drenthe stond onder meer voortzetting van de provinciale subsidie aan Marketing Drenthe voor de periode 2021-2024. Jaarlijks ontvangt die ruim 1,4 miljoen euro. Ondernemers hebben het nu zwaar, werkgelegenheid en voorzieningen staan onder druk. Tegelijkertijd is Drenthe mogelijk een van de regio’s waar mensen de komende jaren graag naartoe gaan. Gerichte marketing en promotie door Marketing Drenthe, op basis van onderzoek met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen, kunnen bijdragen aan een optimale bezettingsgraad en spreiding.

Landschappelijke waarden
Tijdens de behandeling in de commissie FCBE ((Financiën, Cultuur, Bestuur en Economie) sprak de CDA-woordvoerder Bart van Dekken al over de positieve gevolgen van de coronamaatregelen toen Drenthe gasten uit andere provincies kon ontvangen. Marketing Drenthe blijft volgens hem, samen met andere stakeholders, toeristen naar Drenthe halen om daar te genieten van rust en ruimte en fantastische voorzieningen. “Wel moet je als provincie daar ook rekening mee houden door niet, als voorbeeld, overal zonneweiden te gaan plaatsen. Bezoekers in Drenthe willen genieten van de landschappelijke waarden die Drenthe kent.”
 

Landelijk/​Provinciaal

De twaalf provinciale afdelingen vormen de schakel tussen de gemeentelijke afdelingen en het landelijke bestuur.