10 december 2015

Uitvoering Participatiewet

Als gevolg van de invoering van de participatiewet moeten mensen met een achterstand op de arbeidsmarkt zoveel mogelijk bij reguliere bedrijven en organisaties aan de slag. Onder regie van de gemeente zijn er diverse vormen van ondersteuning en begeleiding mogelijk. De omvang van het werkvoorzieningsschap Reestmond zal in de toekomst afnemen.

Sandra vroeg tijdens de behandeling van de notitie “Uitvoering Participatiewet” vooral aandacht voor de zogenaamde middengroep. De “beste” mensen uit de doelgroep van de participatiewet vinden relatief makkelijk hun weg naar regulier werk. De groep daaronder, de “middengroep”, kan een baan vinden, maar hiervoor is veel inspanning en begeleiding nodig. Met de “middengroep” moeten we goed en snel aan de gang. De input van de werkgevers is hierbij essentieel. Aldus de inbreng van onze fractievoorzitter.