23 mei 2024

Bezoek Sjoerd Wijnsma

Sjoerd Wijnsma is de nummer vijf op de kandidatenlijst van het CDA voor de verkiezingen van het Europees Parlement. De Leeuwarder wil zich sterk maken voor deze noordelijke regio. Deze week bracht hij een bezoek aan Melkvee- en Educatiebedrijf familie Meijer in Witteveen.

Een aantal fractie- en bestuursleden van Drentse CDA afdelingen was hierbij aanwezig om te bespreken wat hier zoal speelt en tegen welke problemen aangelopen wordt. Het onderwerp bestaanszekerheid sneed Wijnsma als eerste aan. Het CDA vindt dat wetten en regels vanuit Europa niet altijd passen en dat er maatwerk moet komen. Waar kunnen we elkaar versterken, moeten we samenwerken, dat moet het motto zijn.

Stap voor stap

„Stap voor stap moeten we werken aan doelen die we ons als samenleving hebben opgelegd. Dat is beter dan beleid over de ‘heg gooien’, er een deadline aan verbinden en frustratie over je afroepen als overheid. De betekenis van Europa in ons dagelijks leven is veel groter dan veel mensen vermoeden”, aldus Sjoerd Wijnsma.