02 oktober 2013

CDA prijst intrekken EU-voorstellen

Het CDA prijst de Europese Commissie voor het intrekken van enkele voorstellen, zoals vandaag is aangekondigd. "Vooral het intrekken van de geplande Bodemrichtlijn voorkomt administratieve lasten voor middelgrote- en kleine bedrijven (MKB). Die bedrijven hebben al zo'n last van de economische crisis. Er zijn te veel gedetailleerde verplichtingen voor het MKB op EU-niveau", vindt Corien Wortmann (CDA Europarlement).

Het CDA is verheugd dat de Europese Commissie meerdere regelingen doelmatiger maakt. "Dit is precies wat we nodig hebben om kosten te besparen, om Europa weer op het pad te brengen naar groei en banen", vindt Wortmann.

De Europese Commissie heeft het doel van 25 procent minder administratieve lastendruk al ruimschoots gehaald. "Heel goed gedaan. Ga zo door en hou deze positieve trend vast!", zo roept Wortmann de Europese Commissie op.