09 mei 2014

Esther de Lange en Lambert van Nistelrooij bezoeken Noord-Brabant

CDA-lijsttrekker voor de Europese verkiezingen Esther de Lange en Brabants kandidaat-lid Lambert van Nistelrooij bezoeken morgen (zaterdag 10 mei) de provincie Noord-Brabant. Het is de finale van een toer langs alle provincies van Nederland.

Het bezoek richt zich op Bergen op Zoom en staat in het teken van werkgelegenheid.

De CDA-ers bespreken er de ontwikkelingen inzake de containerterminal van Bergen op Zoom. Deze investering van 14 miljoen euro biedt kansen voor meer banen.

Het kan een impuls zijn voor de hele regio, die de ambitie heeft flink te groeien op gebieden zoals logistiek en duurzame biobased economische activiteiten.

De Lange en Van Nistelrooij spreken daarna met mensen die hun baan dreigen te verliezen, onder andere door het massaontslag bij de fabriek van Philip Morris in Bergen op Zoom. Welke oplossingen kunnen er geboden worden op lokaal, regionaal, nationaal en Europees gebied? Lambert van Nistelrooij heeft in april nog voorstellen gedaan om Bergen op Zoom en de regio van de EU te ondersteunen.

De CDA-Europarlementsleden ontmoeten ook burgemeester Frank Petter van Bergen op Zoom en voorzitter Wil van der Kruis van CDA Brabant.