16 november 2016

Esther de Lange herkozen als vicevoorzitter EVP-Fractie

CDA-Europarlementariër Esther de Lange is overtuigend herkozen als vicevoorzitter van de EVP-fractie in het Europese parlement. Tijdens de stemming kwam de Nederlandse met 142 stemmen als 4de van de 10 uit de bus.

De Lange: “Het is een voorrecht om weer te zijn gekozen als vicevoorzitter van deze fractie. De urgentie om Europa beter te laten werken in het belang van burgers is groter dan ooit. Maar de tegenstelling tussen terechte kritiek en hoge verwachtingen mag er niet toe leiden dat we verlamd raken, dat we stil komen te staan. Daar zal ik de komende jaren met mijn collega's in het EVP-presidium keihard aan blijven werken."

De EVP-Fractie bestaat uit centrumrechtse en Christendemocratische partijen uit 27 van de 28 lidstaten van de EU. De EVP Fractie is de grootste fractie in het EP met 216 van 751 leden.