15 april 2014

Esther de Lange opent langste tulpenroute van Nederland

CDA-lijsttrekker Esther de Lange opent donderdag (17 april) het tulpenfestival in Creil (Noordoostpolder). Het festival bevat de langste en kleurrijkste tulpenroute van Nederland. In de showtuin staan ruim 2000 soorten tulpen.

"Onze tulpen zijn over de hele wereld bekend en daar mogen we trots op zijn. Tegelijkertijd blijven wij ons in het Europees Parlement inzetten voor de exportbelangen van deze sector, die zo belangrijk is voor onze economie", aldus De Lange, lijsttrekker voor het CDA bij de Europese verkiezingen op 22 mei.

Het tulpenfestival en de Showtuin Kleurrijk zijn een initiatief van het tulpeninformatiecentrum in Creil. De evenementen trekken jaarlijks vele tienduizenden bezoekers naar de Noordoostpolder, Flevoland en Nederland.

De officiële opening begint om 16 uur in aanwezigheid van mensen uit de bloembollensector, Burgemeester Aucke van der Werff van Noordoostpolder en Gedeputeerde Jan Nico Appeldam.

Pers is van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de opening.

Tulpeninformatiecentrum Wrakkenpad 2, 8312 PW Creil