08 juli 2015

Europa garandeert, wie investeert? - bijeenkomst 10 juli Tilburg

Vrijdag 10 juli komt CDA-Europarlementariër Lambert van Nistelrooij naar Tilburg. Van Nistelrooij organiseert die dag een bijeenkomst over het nieuwe Junckerfonds (EFSI). Het doel van de bijeenkomst is het informeren van ondernemers, universiteiten en andere geïnteresseerden over het fonds. Het Junckerfonds (EFSI) gaat op 1 september van start. Met dit fonds wil Europa haar concurrentiekracht versterken en investeringen stimuleren. Het Junckerfonds biedt kansen voor bedrijven en regio’s om te investeren met een hoger risico. Het ontbreekt in Europa aan dit soort investeringen. We zijn teruggevallen op het niveau van het begin van de crisis in 2008.  Onze bedrijven en start-ups willen echter wel vooruit. Het Junckerfonds biedt hier een handreiking.

Lambert van Nistelrooij: "Afgelopen maand heeft het Europees Parlement "ja" gezegd tegen het Juncker garantiefonds. In samenwerking met de Europese Investeringsbank (EIB) wil de EU 315 miljard euro aan investeringen vrijmaken voor bedrijven die ondernemen met een hoog risico. Zeker 75 miljard euro is apart gezet voor het midden- en kleinbedrijf. Ik zie graag dat Nederlandse bedrijven ook "ja" zeggen tegen het fonds en er hun voordeel mee doen."

U bent van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.

Vrijdag 10 juli 10:00 – 12:00 uur, Corpac huis zaal 6, laag 4, Reitseplein 15, Tilburg

Meer informatie en aanmelden: https://www.cda.nl/mensen/nistelrooij/bijeenkomst-10-juli/