09 december 2020

Wethouder Froukje de Jonge zet zich in voor gedupeerden toeslagaffaire

Kinderopvangtoeslag-affaire raakt Almere hard

Wethouder Froukje De Jonge over de kindertoeslag-affaire: ‘We hebben wat goed te maken voor deze mensen. Laat deze mensen zich alsjeblieft melden via de Belastingdienst.’ De wethouder heeft een hotline ingezet, zodat gedupeerden, via de Belastingdienst direct worden doorverbonden met een ambtenaar van de gemeente. Deze ambtenaar heeft verregaande bevoegdheid om deze mensen meteen te helpen.

In Almere zijn relatief veel bewoners slachtoffer geworden van de kinderopvangtoeslagaffaire, waarbij de Belastingdienst jarenlang onterecht kinderopvangtoeslag terugvorderde en gedupeerden als fraudeurs wegzette. Wethouder Froukje de Jonge en ombudsman Arre Zuurmond roepen gedupeerde Almeerders op zich te melden.

zie het volledige artikel: https://www.almeredezeweek.nl/article/details/kinderopvangtoeslag-affaire-raakt-almere-hard

(bron: Almeredezeweek)