19 november 2010

CDA duikt kroeg in: bitterballen in Bolsward en Sneek

BOLSWARD / SNEEK – Bolswarder en Sneker CDA kandidaten bezoeken zaterdagnacht hun favoriete kroegen op in hun stad. De christendemocraten trakteren deze avond de stappers op bitterballen. Het CDA wil op deze ludieke manier met name jongeren oproepen te stemmen voor de aanstaande verkiezingen op woensdag 24 november.

Volgens jongerenkandidaat Petra van den Akker uit Sneek is het CDA bij uitstek dé jongerenpartij. “Wij nemen jongeren op lokaal niveau serieus op het terrein van de jeugdketen, woningbehoefte en werk”. “Landelijk scoren we goed onder jongeren omdat het CDA rekeningen niet doorschuift naar de toekomst”. Door nu te bezuinigen zijn de jongeren van nu, straks niet het kind van de rekening”.

Het CDA onderscheidde eerder in de campagne al ruim dertig jongeren voor hun maatschappelijke en vrijwillige inzet. Afgelopen vrijdag werden ruim 100 jongeren bezocht die actief zijn met jeugdketen. Komende week komt het CDA met een advies hierover. Recent pleitte Petra van den Akker nog voor een snelle invoering van een jeugdadviesraad om zo jongeren betrokken te houden bij de nieuwe gemeente.