10 november 2010

Gea Akkerman: Meer gebruik maken van duurzame energie

10 november j.l. werd een netwerkontbijt georganiseerd door Daaldersplaats. Maurice Tax van Bright Spark heeft hier een presentatie gehouden over zijn bedrijf. Echt interessant en leerzaam om te zien hoeveel mogelijkheden er zijn om duurzaam bezig te zijn. Zo ben ik ervan overtuigd dat we steeds meer gebruik moeten maken van duurzame energie, onder andere voor het leveren van warmte.

Duurzame energie is echt overal om ons heen is. Daar kunnen we zo'n hoop mee doen en die ontwikkelingen gaan zo snel. In onze nieuwe gemeente wil het CDA inwoners ondersteunen bij het gebruik van duurzame energie.
Brandstoffen zoals aardgas raken uiteindelijk op en zullen daarom steeds duurder worden. Mensen krijgen hierdoor steeds meer met hoge energielasten te maken. Waarom moeten onze inwoners voor deze kosten opdraaien terwijl we energie die níet op raakt gewoon om ons heen hebben?

Gea Akkerman Wielinga