14 mei 2013

Sfeervolle Algemene Ledenvergadering in de Mande te Nylân.

Vrijdagavond 29 april 2013 werd de eerste ALV van dit jaar gehouden. De opkomst had wel wat hoger mogen zijn maar desondanks was de avond sfeervol en vooral constructief. En……dat is toch wel het belangrijkste.

De avond werd geopend door onze voorzitter Sijbren Mulder met een samengestelde tekst waarin we vooral het verbinden kunnen herkennen.

In de vergadering werd ook het jaarverslag van het CDA Súdwest-Fryslân over 2012 vastgesteld. Dit verslag kunt u hier lezen.

Tijdens deze avond mocht het bestuur maar liefst 3 afscheidnemende bestuursleden in het zonnetje zetten als dank voor hun inzet voor het CDA. De heer Jelle Brouwer die al eerder zijn taak had neergelegd als voorzitter, de heer Adrie Hegie als vicevoorzitter en mevrouw Anneke Koster als penningmeester. Zij ontvingen een bloemetje en een boekenbon. Matthijs Beute werd geïnstalleerd als onze nieuwe penningmeester.

Na de pauze werden de leden in 4 groepen verdeeld. In elke groep werd een van de volgende onderwerpen besproken: Ruimtelijke Ordening (duurzaamheid, omgeving en goed wonen), Bestuur en Organisatie, Leefbaarheid, Werkgelegenheid en Sociale Zaken. Iedereen in de groep kon aangeven wat hij of zij heel belangrijk zou vinden voor onze mooie gemeente met zijn unieke en karakteristieke eigenschappen. De groep geeft aan wat zij het belangrijkst vinden vanuit het CDA gedachtegoed en deze punten wegen mee naast de geformuleerde opdracht voor de commissie die het verkiezingsprogramma gaat schrijven voor Súdwest-Fryslân.

De avond werd afgesloten door de voorzitter met de woorden waarin hij het samenwerken benadrukte. Hierna werd gezamenlijk nog een glas gedronken en keerde iedereen voldaan naar huis.

Rinske Poiesz-Zijlstra
PR CDA Súdwest-Fryslân