03 oktober 2010

Verkeersoplossing voor Offingawier

Het dorp Offingawier krijgt eindelijk haar verkeersoplossing. In het verkiezingsprogramma van 2006-2010 pleitte de CDA fractie nog voor een nieuwe rondweg om naar het Pottengebied te kunnen komen. Bij elke gelegenheid vroeg de fractie de afgelopen jaren aandacht voor het thema. In december 2009 was er incidenteel geld beschikbaar wat door de gemeenteraad van Sneek beschikbaar werd gesteld voor “de Stad op orde”. De CDA raadsleden Geert Oldenbeuving en Petra van den Akker wisten van het beschikbare bedrag € 150.000,-- af te zonderen voor verkeersremmende maatregelen in Offingawier.

Na de uitwerking van het college van B&W bleek er nog een tekort aan financiële middelen. CDA trok dit maal samen op met o.a. de FNP en diende een amendement in om het resterende bedrag ook nog te krijgen. Petra van den Akker, raadslid en kandidaat raadslid voor CDA Súdwest Fryslân, laat weten blij te zijn dat er eindelijk een oplossing lijkt te komen voor het hard rijdende verkeer in Offingawier. “De rondweg is nog niet haalbaar gebleken maar als CDA fractie zullen wij dichtbij het dorp blijven staan en de vinger aan de pols houden. De nu gekozen oplossingen zullen in ieder geval de overlast verminderen”