28 april 2022

Afscheid oud-raadsleden Lamina en Frans

Tijdens de ALV op 26 april heeft de afdeling Tytsjerksteradiel afscheid genomen van haar oud-raadsleden Lamina Westerdijk-Dam en Frans Haenen. Lamina is voor het CDA acht jaar raadslid geweest met als belangrijkste woordvoerderschappen Sociaal Domein en Onderwijs. Frans is namens CDA Tytsjerksteradiel twaalf jaar raadslid geweest, hiervoor werd hij op 29 maart geridderd, en was o.a. woordvoerder op Financiën en Economische Zaken. Bovendien waren beiden lid van diverse commissies en werkgroepen.

Age Kramer bedankte Lamina en Frans van harte namens iedereen. Hun inzet, collegialiteit, betrokkenheid en vriendschap was vooral ook in de lastige laatste raadsperiode onmisbaar voor een fijne en goede fractiesamenwerking. Age noemde ook de beschouwingen, reflectie en financiële kennis van Frans en de sociale betrokkenheid en dossierkennis van Lamina als zaken die de huidige fractie zeker zal gaan missen.

Met bloemen, presentjes en een afbeelding van hun laatste CDA-fractie werden Lamina en Frans van harte bedankt.