27 mei 2024

Bouwen naar Behoefte

CDA Bronckhorst benadrukt het belang van bouwen naar behoefte. In Bronckhorst is er een groeiende vraag naar passende woningen en vernieuwing van sportvoorzieningen en basisscholen. Het is essentieel dat de gemeenteraad weloverwogen beslissingen neemt die op lange termijn aansluiten bij de behoeften van alle inwoners en betrokken partijen.

Tijdens de raadsvergadering op donderdag 16 mei heeft het CDA duidelijk gemaakt dat er in Zelhem, na grondig onderzoek, gesprekken met verenigingen en inbreng van scholen, een passende sportaccommodatie zal worden gerealiseerd. Dit besluit is gebaseerd op de uitkomsten van het leefbaarheidsonderzoek, dat inzicht gaat geven in de wensen en behoeften van de gemeenschap.

Het CDA streeft ernaar dat elke bouwproject, of het nu gaat om woonvoorzieningen of sportfaciliteiten, voldoet aan de eisen van de tijd en de verwachtingen van de inwoners. Dit betekent dat er niet alleen wordt gekeken naar de huidige behoeften, maar ook naar toekomstige ontwikkelingen en trends.

Door deze aanpak wil CDA Bronckhorst ervoor zorgen dat de gemeente een leefbare en aantrekkelijke plek blijft voor iedereen. Het bouwen naar behoefte, ondersteund door gedegen onderzoek, vormt de basis voor duurzame en verantwoorde groei binnen de gemeente.