07 juni 2024

Wij stellen u voor aan onze nieuwe kandidaat wethouder Marieke Overduin!

CDA Duiven-Groessen-Loo draagt ​​Marieke Overduin voor als nieuwe wethouder in de gemeente Duiven

Duiven, 7 juni 2024

Marieke Overduin wordt voorgedragen als nieuwe wethouder voor het CDA in de gemeente Duiven. Zij wordt daarmee de opvolger van Johannes Goossen, die vorige maand zijn ontslag aanbood.

In de periode 2010-2014 was zij 4 jaar raadslid/fractievoorzitter van het CDA in de gemeente Veenendaal en samengesteld van 2014 – 2018 aldaar wethouder. In de periode 2020-2022 was zij ook wethouder in de gemeente Oude IJsselstreek.

De fractie van CDA Duiven-Groessen-Loo is blij en draaft met de voordracht. Marieke Overduin, die in Ede woont, neemt de noodzakelijke politieke en bestuurlijke ervaring mee en dat is in de ogen van de fractie gelet op de opgaven waar de gemeente voor staat van groot belang is. Zo was zij in Veenendaal portefeuillehouder Wonen, Zorg en Welzijn terwijl haar portefeuille in Oude IJsselstreek de WMO, volksgezondheid, statushouders en onderwijs bestaan. Al met al meer dan voldoende ervaring in het openbaar bestuur om als wethouder in onze gemeente aan de slag te kunnen gaan.

In de raadsvergadering van 18 juni zal Marieke Overduin naar verwachting in haar nieuwe functie worden vervangen en is het college weer voltallig.

--------------------------------------------- ----------------------

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de fractievoorzitter, Hans Stam (telefoonnummer 06 – 48 79 22 89 of e-mail [email protected]).