13 juni 2024

Cda stelt vragen over trage realisatie nieuwe turnhal bij de Wimpel

Vlak voor de raadsvergadering gaf SSS op 3 juni een optreden voor het gemeentehuis om aandacht te vragen voor de realisatie van de nieuwe turnhal. Anita Kloosterman heeft namens de CDA-fractie tijdens het vragenhalfuur vragen gesteld aan het college.

In 2021 heeft de raad ingestemd met de bouw en realisatie van een turnhal bij de Wimpel. In de ontwerpfase bleek dat de kosten zijn gestegen en dat het budget niet toereikend is. Er wordt nu gekeken om het project binnen de oorspronkelijke uitgangspunten haalbaar te krijgen. Na de zomer komt er meer informatie. Er is deze maand weer een gesprek gepland met het bestuur van SSS. Anita Kloosterman: ‘Vooral voor SSS, de turnsters, de leiding en het bestuur is dit heel frustrerend. We hebben destijds al kunnen constateren dat de vloer in de Wimpel niet voldoet en onveilig is en uitwijken naar Heerde is niet ideaal. Er is veel tijd verloren gegaan en wij hopen dat er nu toch echt op korte termijn een oplossing komt om deze lang gekoesterde wens van SSS te realiseren.’

Vragen voor vragenhalfuur

Raadsvergadering 3-6-2024

In 2021 hebben we als raad ingestemd me de bouw en realisatie van een turnhal Bij de Wimpel. In de tussen liggen de periode is dit nog niet tot stand gekomen. Vorig jaar juni heeft de fractie van AB hier ook al vragen over gesteld en kregen we te horen dat de nieuwbouw in de voorlopige ontwerpfase zat en bij nacalculatie is gebleken dat het ontwerp aanzienlijk boven het door de raad vastgestelde en taakstellend budget uit zou komen. Daarnaast werd er onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om het project binnen de oorspronkelijke uitgangspunten haalbaar te krijgen. Het was wachten op de resultaten van deze onderzoeken, maar we wachten nog steeds….

We hebben ook begrepen dat dit alles o.a. komt door personele onderbezetting op het gemeentekantoor, dat is natuurlijk heel vervelend, maar kan toch niet de enige reden zijn. Vooral voor SSS, de turnsters, de leiding en het bestuur is dit heel frustrerend. We hebben allen destijds al kunnen constateren dat de vloer in de Wimpel niet voldoet en onveilig is en uitwijken naar Heerde niet ideaal. Kan het college uitleggen hoe dit alles nu zo ontstaan is en waarom we nog steeds geen terugkoppeling hebben over het onderzoek en de ontstane situatie.

Er is veel tijd verloren gegaan en wij horen graag wat de stand van zaken op dit moment is. Waar moeten we nu rekening mee houden en wat is de planning om deze lang gekoesterde wens van SSS te realiseren.