04 januari 2017

Tijdens de tweede ronde om de Curling Cup, scoorde het CDA prima!

3 januari 2017 was het de tweede ronde waar het CDA en nog 23 andere teams van de 72 teams die mee doen aan de Curling Cup.

Men moest drie rondes spelen. Een paar uur ben je dan wel bezig. De fractie en wethouder van het CDA waren fanatiek tijdens de Curling. De schijven schoven over het ijs alsof hier professionals bezig waren. Het is iedere keer een spannende aangelegenheid. Komt de schijf in de cirkel of niet. Het ligt ook hoe glad het ijs is. Zelfs per baan zit hier verschil in.

Spelregels

De spelregels zijn eenvoudig. Curling wordt gespeeld met twee teams van vier personen tegen een ander team van vier personen. Om en om wordt de schijf geworpen. De ploeg die na acht worpen het dichtst bij de target ligt wint de set. Een wedstrijd gaat om drie sets en kent altijd een winnaar. Indien er geen enkele schijf in de cirkel ligt, is er geen beslissing in de desbetreffende set. Als er na drie gespeelde sets een gelijke stand is, spelen de teams een 'tiebreak'. Van beide teams mag één speler een schijf werpen. De schijf die het dichtst bij de target ligt wint ( ongeacht of er schijven in de cirkel liggen).

Zaterdag 7 januari zal het eindresultaat bekend zijn. Haalt het CDA de Cup binnen? Je weet maar nooit.