08 februari 2017

Mondelinge vraag Fractie CDA Epe betreffende verkeer Wijk Klaarbeek

CDA-Epe Mondelinge vraag:

Nu de Klaarbeek steeds meer vorm begint te krijgen, komen er ook steeds meer mensen wonen, gelukkig. Vanuit bewoners van de Klaarbeek horen we dat de weg de Schaatsenrijder, het pad wat de Klaarbeek verbindt met de bushalte, erg onveilig is. Er zijn weinig lantaarnpalen geplaatst waardoor het donker is en omdat er geen strepen op de weg staan, zijn er geen fiets- en voetpaden te onderscheiden. Dit leidt ertoe dat het gevaarlijk kan zijn om daar te lopen en te fietsen, zowel overdag als ’s avonds als het donker is. Onze vragen zijn:

• Bent u bekend met deze situatie?

• Bent u het met ons eens dat de huidige inrichting van deze weg tot gevaarlijke situaties kan leiden?

• Kunt u ons vertellen of en zo ja wanneer deze situatie wordt verbeterd?

Fractie CDA Van: Scholten R.A.J. [mailto:[email protected]]

Verzonden: woensdag 8 februari 2017 9:17 Aan: [email protected] CC: Visser E.

Onderwerp: gesprek ontwikkelaar Klaarbeek

Hallo Loes

Mede nav jullie vragen over de Glazenmaker zijn er gesprekken geweest met de ontwikkelaar en het volgende is afgesproken:

Ik heb vorige week en gisteren overleg gehad met de projectontwikkelaar zoals afgesproken.

Het ging voornamelijk over veiligheid van de weggebruiker op de Glazenmaker. De volgende werkzaamheden worden binnenkort uitgevoerd:

- Er worden (binnen 2 weken) 4 extra lichtmasten aangebracht langs de Glazenmaker.

- Er worden extra borden geplaatst met daarop een herhaling van de 30 KM/UUR zone

- Er wordt een tekstbord gemaakt met daarop “fietsers en voetgangers op de rijbaan”

- Er wordt gehandhaafd op verkeerd geparkeerde auto’s (ontwikkelaar schrijft aan en handhaving door onze eigen dienst)

- Er wordt binnen 3 maanden een wandel- fietsverbinding met verlichting aangelegd tussen Klaarbeek wonen en Klaarbeek zorg (ten noorden van de appartementen)