01 mei 2017

Raadsleden kijken positief terug op dialoogavonden Epe

Op 21 maart zijn leden van de gemeenteraad voor de tweede keer in gesprek gegaan met inwoners van Epe tijdens een dialoogavond. Deze tweede avond was bedoeld om verder te praten over de thema’s communicatie/buurt en samenleving, openbare ruimte, handhaving en verkeer. Hierbij is gekeken wat inwoners zelf kunnen doen aan de knelpunten en waar de gemeente en/of de raad in beeld komt. De deelnemers waren het erover eens dat de gemeente niet alleen verantwoordelijk is voor het bereiken van inwoners. Inwoners hebben zelf ook een belangrijke rol om informatie te halen. Daarbij zoekt de raad wel steeds naar nieuwe manieren om inwoners te bereiken.

De raadsleden kunnen beter hun werk doen als zij gebruikmaken van de kennis en ervaring van inwoners.

Verkeersveiligheid

De verkeersveiligheid in het dorp is altijd een belangrijk punt. Er zijn veel individuele situaties genoemd, maar ook gedeelde knelpunten. Deze zijn opgenomen in een lijst en besproken met de betreffende ambtenaar. Alle deelnemers hebben inmiddels een terugkoppeling ontvangen. Het is goed dat wij de knelpunten die inwoners ervaren in beeld hebben, zodat we er in de toekomst eventueel actie op kunnen ondernemen.

Goede ideeën Heel positief was dat inwoners zelf ideeën hebben over de verbetering van zaken, zo ook over de bestemming van terreinen en gebouwen. Natuurlijk is de eigenaar altijd eerst aan zet, maar de gemeente denkt eveneens mee. Zo kunnen we met elkaar mogelijkheden creëren voor kansrijke initiatieven op de woningmarkt.

Vaassen in het najaar De raadsleden kijken positief terug op de dialoogavonden in Epe. Er is op een enthousiaste manier met elkaar gesproken over de verschillende thema's. De deelnemers hebben leuke ideeën geopperd en er zijn nuttige contacten gelegd. In het najaar vinden den dialoogavonden in Vaassen plaats.