04 mei 2017

Lezing over straling mobiele telefonie en gezondheid.

Het is vreemd dat men kosten moet betalen voor informatie die je gezondheid nadelig kunnen beïnvloeden. Juist de vervuiler moet betalen. Er loopt al jaren een discussie over straling van zendmasten. Wie dit verzonnen heeft om te betalen is ver van de werkelijkheid.

Lezing over straling mobiele telefonie en gezondheid

Naar aanleiding van discussies over het plaatsen van zendmasten wordt op dinsdag 9 mei een voorlichtingsavond in Epe gehouden. Leendert Vriens spreekt daar over de gezondheidsrisico's van draadloze communicatie voor de gezondheid. Het gaat daarbij over de straling van zendmasten, smartphones, wifi, e.d. Vooral sinds de introductie van 4G en door het toenemend gebruik van smartphones en wifi krijgen steeds meer mensen lichamelijke klachten die zij geheel of gedeeltelijk toeschrijven aan stralingsbelasting. Zij ervaren dat hun klachten verminderen of verdwijnen indien zij in een stralingsarme omgeving verblijven. Bij velen van hen is bij medische onderzoeken geen andere oorzaak gevonden voor hun klachten. Inhoud van de lezing:

• karakteristieke klachten bij elektrogevoelige personen

• resultaten van wetenschappelijk onderzoek, o.a. waargenomen biologische effecten

• ons overheidsbeleid en dat in andere landen

• toegestane en wenselijke stralingsbelastingen

• aanbevelingen voor plaatsing van zendmasten

• hoe kun je je eigen stralingsbelasting verminderen?

Er is tijd voor vragen en discussie. Dr. Leendert Vriens is natuurkundige, voormalig onderzoeker bij Philips Research, woordvoerder en webmaster van www.stopumts.nl en houdt zich al jarenlang bezig met dit onderwerp.

Dinsdag 9 mei 2017, aanvang 20.00 uur Zaal open vanaf 19.30 uur Kulturhus Eper Gemeentewoning, Stationsstraat 25, 8161 CP Epe zie website www.kulturhusepe.nl Kosten € 4,50 p.p.