09 mei 2017

Gemeente waardeert haar mantelzorgers

In de gemeente Epe kunnen inwoners die mantelzorg ontvangen, hun mantelzorger aanmelden voor een waardering van € 100,- per zorgvrager. Met deze blijk van waardering wil de gemeente Epe duidelijk maken hoe belangrijk mantelzorgers zijn in onze samenleving.

De gemeente Epe heeft voor de mantelzorgwaardering in 2017 budget gereserveerd voor mantelzorgers die langdurig, intensieve mantelzorg verlenen. Verwerking van de aanvraag en de toekenning van een speciale waardering heeft de gemeente neergelegd bij het Steunpunt Mantelzorg van SWO/E Welzijn & Ondersteuning Epe. Mantelzorgers die langer dan drie maanden aaneengesloten meer dan acht uur per week mantelzorg verlenen aan een inwoner van de gemeente Epe, kunnen

- als waardering voor hun inzet - in aanmerking komen voor een geldbedrag van € 100,- per zorgvrager. Wanneer er meerdere zorgvragers op één adres wonen, kan er maximaal één mantelzorgwaardering worden aangevraagd. De mantelzorger mag buiten de gemeente Epe wonen. De zorgvrager kan het bedrag van € 100,

- eventueel verdelen over meerdere mantelzorgers. Inwoners van de gemeente Epe kunnen zich met het aanvraagformulier aanmelden voor deze mantelzorgwaardering. Wie als mantelzorger geregistreerd staat bij het Steunpunt Mantelzorg krijgt het aanvraagformulier thuisgestuurd. Mantelzorgwaardering aanvragen Wilt u de mantelzorgwaardering aanvragen? Stuur het ondertekende formulier dan voor 1 oktober terug naar SWO/E. De mantelzorgwaardering wordt binnen 8 weken na de sluitingsdatum overgemaakt op de bankrekening van de zorgvrager.

De zorgvrager kan zelf het toegekende bedrag geven aan één of meerdere mantelzorgers. Vragen over de mantelzorgwaardering? Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze consulent mantelzorg, Gerrita Elskamp. Zij is op dinsdag en donderdag bereikbaar van 8.30 tot 12.30 uur op telefoonnummer 0578 – 620 988 of via e-mail [email protected].

Te downloaden: Mantelzorgwaardering aanvragen (2017).pdf(127.99 KB)