10 juli 2017

MOTIE. De opbrengst precariobelasting van 2016

Motie (art. 34 RvO) De raad van de gemeente Epe, in vergadering bijeen op donderdag 6 juli 2017 behandelend het voorstel van burgemeester en wethouders, nr. 2017-07320 d.d. 9 mei 2017. .

Overwegende dat; Het college van Burgemeester en Wethouders voorstelt om De financiële kaders zoals verwoord in het collegeprogramma vormen het vertrekpunt voor het opstellen van de meerjarenbegroting 2018-2021. De opbrengst precariobelasting van 2016 op leidingen betrekken bij de voorbereiding van de programmabegroting 2018-2021 met als mogelijke optie het verlagen van de woonlasten. Om in te kunnen spelen op de onzekerheden in de ontwikkeling van de algemene uitkering een deel van de geraamde groei in te zetten voor een structurele financiële buffer.

Besluit: Het college te verzoeken om opbrengst precariobelasting van 2016 op leidingen (overschot op de jaarrekening 2016) naast teruggave aan de inwoners van de meerkosten, in te zetten voor investeringen met een sociaal maatschappelijk karakter, onderhoud openbare ruimte, versterking van de lokale economie en ondersteuning van vrijwilligers, zoals aangegeven door de indieners van deze motie gehouden betogen tijdens de behandeling van de perspectiefnota. En gaat over tot de orde van de dag.

Epe, 6 juli 2017 CDA, Groenlinks, Koman, PvdA