10 juli 2017

Nieuwbouw huurwoningen op terrein Kouwenaarschool

Op 28 juni 2017 sloot Triada met de gemeente Epe een koopovereenkomst voor kavels voor nieuwbouw van huurwoningen op het terrein van de voormalige Kouwenaarschool in Vaassen. Er komen in totaal 25 woningen: 19 eengezinswoningen en 6 appartementen. Triada gaat alle woningen straks verhuren onder de laagste huurtoeslaggrens. Daardoor kunnen de meeste toekomstige bewoners waarschijnlijk huurtoeslag ontvangen. De voorlopige planning is dat de woningen in de zomer van 2018 gereed zijn. Klaar voor een duurzame toekomst De woningen krijgen comfortabele vloerverwarming en er komt alleen een elektriciteitsaansluiting. Wanneer de toekomstige bewoners groene stroom afnemen (dat kan voor dezelfde prijs als grijze stroom) dan zijn deze woningen CO2-neutraal.

De woningen zijn energiezuinig en krijgen energielabel A. Indeling van de woningen De 19 eengezinswoningen worden verdeeld over drie rijtjes: een rij van acht en één van zeven woningen met een zadeldak. Deze woningen hebben twee slaapkamers op de eerste verdieping en een op zolder. In de badkamer bevindt zich een tweede toilet. Er komt ook een rijtje van vier woningen onder een plat dak met drie slaapkamers op de eerste verdieping. De appartementen vinden onderdak in een gebouw met drie woonlagen. De appartementen hebben twee slaapkamers en ruime balkons. Ze komen op de hoek van de Woestijnweg en de Van Riebeeckstraat te staan.  Architect Wilco Scheffer van architectenbureau BDG architecten uit Zwolle is ontwerper van de woningen. Dit bureau was ook verantwoordelijk voor de laatste bouwfase van de herstructurering van de Vogelbuurt in Vaassen.

In het nieuwe plan komen kenmerken daaruit terug. Hekken, bouwrijp maken en bouwen Als eerste zet Triada nu hekken rond het toekomstige bouwterrein. Daarna volgt het bouwrijp maken van het terrein. Op dit moment beoordeelt de gemeente Epe de omgevingsvergunning. Die wordt daarna gepubliceerd en ter inzage gelegd. Direct na de bouwvak start de aanbesteding van het project. Op zijn vroegst eind 2017 start de bouw van de woningen. De verhuur zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2018 starten via www.triada.nl.