01 december 2017

Breng je stem uit op Gelderland Arbeidswijs

Wie wint de publieksprijs van Gelderland Arbeidswijs?

Doe mee en stem online op een van de 5 finalisten: ACT, OR, APPLY, Click2Connect en Faalbokaal. Met Gelderland Arbeidswijs zoekt de provincie nieuwe ideeën om de gaten op de arbeidsmarkt te dichten en talent beter te benutten. De finale vindt plaats op maandag 11 december 2017 in het Huis der Provincie in Arnhem.

André Kuipers deelt tijdens de finale zijn visie op duurzaamheid met het publiek.  Stemmen kan online op ons Forum Onderwijs en Arbeidsmarkt. Op naar een duurzame economie Gelderland Arbeidswijs is een open innovatietraject waarin iedereen wordt uitgedaagd om mee te denken, te praten en te doen. Het thema voor de editie van 2017 is: op naar een duurzame economie!

Anders leren en werken, hoe doe je dat? Gelderland Arbeidswijs 2017 wordt georganiseerd door Wise Up Consultancy.

Finalisten  De finalisten zijn: ACT (Arnhem/Nijmegen)  ACT is een open innovatie lab waar onderwijs, samenleving, ondernemers en onderzoek uitgenodigd worden om samen te zoeken naar nieuwe en duurzame omgangs- en onderwijsvormen die beter passen bij deze tijd. Apply (Achterhoek) Apply matcht werkzoekenden en werkgevers op basis van cultuur, kernwaarden, passie en ambities en maakt daarmee duurzame verbindingen tussen werkzoekenden en werkgevers.  Click2Connect (Anhem/Nijmegen) Click2Connect is een app om een brug te slaan tussen werkgevers en werkzoekenden door middel van meeloopdiensten voor plekken waar vacatures zijn en wederzijdse beoordelingen en evaluaties. Faalbokaal (Rivierenland) De faalbokaal ontwikkelt learning communities, waarin deelnemers uit verschillende bedrijven en organisaties leren, lachen, co-creëren met elkaars falen en een bokaal toekennen aan de leukste bijdrage.  OR (Arnhem/Nijmegen) Ondernemingsraden inspireren om een rol te spelen in het inclusiever maken van hun organisatie en het laten participeren van kwetsbare werkenden in hun organisatie.

Finale Gelderland Arbeidswijs

De 5 finalisten ontvangen elk €2.000 om hun concept verder vorm te geven richting de finale. Op 11 december 2017 pitchen de finalisten voor het publiek en de jury. De winnaar ontvangt de hoofdprijs van €10.000 en professionele begeleiding bij de doorontwikkeling van het idee. U kunt op www.gelderlandarbeidswijs.nl stemmen op de finalisten.

Talent beter benutten Gedeputeerde Michiel Scheffer: ‘Er is een groeiend gat tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Er zijn nog veel mensen werkzoekend, terwijl bedrijven juist op zoek zijn naar goed opgeleid personeel. Met Gelderland Arbeidswijs zoeken we nieuwe ideeën om die gaten te dichten en talent beter te benutten. En er is heel veel talent in Gelderland!’.

Terug naar nieuwsoverzicht