26 januari 2018

Energie besparen? Ga naar het energieloket!

Energie besparen?

Ga naar het energieloket! Heeft u vragen over energie besparen, energie opwekken of het verduurzamen van uw woning? Hiervoor kunt u nu op woensdag tussen 16:00 – 20:00 uur terecht bij het energieloket in het gemeentehuis in Epe.

Het energieloket denkt met u mee Ron Stet is de adviseur van het energieloket. Met zijn ervaring in het vak denkt hij graag met u mee: "Ik help mensen graag bij het realiseren van hun woondroom. Ik geloof sterk in het delen van kennis, in samenwerking en in innovatie. Een totaalpakket van maatregelen, die los van elkaar een beetje bijdragen maar in zijn geheel samen heel veel kunnen bijdragen!" Verbouwingen een goed moment voor verduurzamen Jaarlijks denken we gemiddeld één keer per jaar aan energie besparen, meestal tijdens het bekijken van de jaarrekening. Ook verbouwingen zijn vaak een goed moment om te verduurzamen.

Steeds meer mensen denken aan energie besparen, maar vaak weten zij niet goed waar ze moeten beginnen. Het energieloket is een goed startpunt om informatie in te winnen. Zowel voor mensen die er nog nooit mee bezig zijn geweest, als voor de echte pioniers, die hun eigen energie willen opwekken met een energie neutrale woning of die hun huis afkoppelen van het gas. Maak een afspraak met het energieloket en bekijk samen met de energie-adviseur de mogelijkheden! Elke woensdag is de energie-adviseur aanwezig van 16.00 – 20.00 uur. Een gesprek duurt maximaal één uur en is alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken door een e-mail te sturen naar [email protected], t.a.v. Ron Stet. Ter voorbereiding op de afspraak met het energieloket kunt u gebruikmaken van het intakeformulier. Dit is niet verplicht. Dit formulier kunt u meesturen met de email voor het maken van een afspraak. Regionaal Energieloket Wilt u zich eerst liever online oriënteren? Kijk dan eens op het digitale energieloket op www.regionaalenergieloket.nl.

Op het energieloket kunt u snel een HuisScan maken en zien welke maatregelen het meest geschikt zijn voor uw woning. Samen werk maken van duurzaamheid! De gemeente Epe maakt werk van duurzaamheid. Om onze leefomgeving schoon en gezond te houden. Voor u en toekomstige generaties. Maar dat kunnen we niet zonder de hulp van inwoners en bedrijven. Daarom willen we inwoners en bedrijven hierin graag stimuleren. De start van het Energieloket helpt hierbij. Uit onderzoek van het inwonerspanel bleek dat veel mensen ondersteund willen worden op het gebied van duurzaamheid, maar vaak niet weten welke mogelijkheden er zijn. De gemeente Epe is onderdeel van de Regio Stedendriehoek/Cleantech Regio.

Het doel van de Cleantech Regio is om samen met gemeenten, ondernemers en onderwijs koers te zetten naar een schone toekomst.