06 februari 2018

Lancering Kieskompas 14 feb. tijdens lijsttrekkersdebat

Op 14 februari wordt in samenwerking met de gemeente Epe op de RSG N.O.-Veluwe het Kieskompas gelanceerd. Dit wordt gedaan tijdens een levendig opgezet politiek debat. Tijdens dit debat zullen de lijsttrekkers van de politieke partijen uit de gemeente Epe debatteren over een aantal stellingen die ook in het Kieskompas te vinden zijn. Professor André Krouwel leidt dit debat. Ook bezoekers kunnen deze avond zelf ‘live’ deelnemen aan het Kieskompas. Een echte primeur dus! Aanmelden Wilt u als bezoeker hierbij aanwezig zijn?

Dat kan! U kunt zich tot 12 februari aanmelden voor de avond via [email protected], graag met opgave van het aantal deelnemers. Debat met scholieren RSG Eerder op de dag is André Krouwel al met een aantal mensen van het Kieskompas op het RSG om samen met scholieren het ‘Levend Kieskompas’ te spelen. Hierbij worden enkele actuele ‘hot’ issues en onderwerpen voorgelegd aan 5 VWO scholieren. De scholieren nemen vervolgens positie in en beargumenteren hun keuze. Niet alleen scholieren van de RSG doen mee, maar ook scholieren van de Noordgouw uit Heerde.

Kieskompas

Op woensdag 21 maart a.s. zijn weer de gemeenteraadsverkiezingen! Weet u al op wie u gaat stemmen? Veel mensen gebruiken een hulpmiddel om hun stem te bepalen of om een overzicht te krijgen van de actuele thema’s en de standpunten van de politieke partijen hierin. Het Kieskompas is zo’n veelgebruikt online hulpmiddel. In het Kieskompas zijn antwoorden en reacties op vragen en stellingen opgenomen van de politieke partijen in onze gemeente.