19 december 2017

Leerlingen en vrijwilligerswerk

Stichting Present slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Met een donatie van de serviceclub ‘de Lions’ is er een project gestart om vrijwilligerswerk te stimuleren/bekend te maken bij jongeren rond de 16 jaar in de regio Epe.

Projecten Leerlingen uit het Voortgezet Onderwijs RSG N.O.-Veluwe in Epe en van het Christelijk College de Noordgouw uit Heerde hebben ieder op hun eigen manier invulling gegeven aan een vrijwilligersproject. Stichting Present heeft hierin bemiddeld. Leerlingen hebben onder meer geholpen bij het ‘Nationaal schoolontbijt’ op verschillende scholen, er zijn verschillende geheugenspelletjes met ouderen gehouden en handen en nagels van ouderen zijn verzorgd.

Moodboards Op zogenaamde moodboards hebben de leerlingen van het RSG weergegeven wat het vrijwilligerswerk voor hen heeft betekend. De resultaten zijn op woensdag 13 december in aanwezigheid van Margreet de Jonge van Stichting Present en wethouder Erik Visser opgehangen in de amfihal van het gemeentehuis. De moodboards zijn te bezichtigen tot en met 8 januari 2018