07 oktober 2017

Veilig financieel ouder worden organiseert informatiebijeenkomsten

De bankrekening van opa wordt leeggehaald door de kleinzoon, die drie keer per week komt koffiedrinken. De buurvrouw, die de boodschappen doet, helpt oma van haar kostbare klokkenverzameling af. Financieel misbruik: één op de twintig ouderen wordt het slachtoffer. Hoe herken je het probleem en wat doe je om het te voorkomen?

Op 28 en 30 november zijn er bijeenkomsten in Epe en Vaassen waar u over dit onderwerp informatie krijgt. Een notaris, een afgevaardigde van de Rabobank, de wijkverpleging, Alzheimer Nederland en Dementie netwerk vertellen meer over het voorkomen van financiële uitbuiting van ouderen. Het doel is ouderen na te laten denken over hoe ze hun financiën veilig kunnen beheren.

Hoe zorg je ervoor dat, als zij dit niet meer kunnen, het beheer op een goede manier wordt overdragen aan iemand die zij vertrouwen? Er is volop ruimte voor het stellen van vragen en om in klein gezelschap door te praten over dit thema. Informatiebijeenkomsten

Oudere inwoners uit Epe, Emst, Oene en Vaassen, hun familie, mantelzorgers en hulpverleners zijn van harte welkom op de informatiebijeenkomsten: Epe: dinsdag 28 november in woonzorgcentrum De Boskamp van 14.00 - 16.00 uur Vaassen: donderdag 30 november in Viattence locatie De Speulbrink van 14.00 - 16.00 uur