20 september 2017

Definitieve besluitvorming Stad als podium

Na jarenlang (meer dan 15 jaar) praten en onderzoek heeft de gemeenteraad een besluit genomen over Stad als podium.

Een raadsmeerderheid, zijnde de coalitiepartijen CDA, CU, VVD en SHA, heeft ingestemd met de keuze voor de plannen van de SAP connectie en het behoud van theater aan de Stationslaan.

Het theater aan de Stationslaan gaat dus niet dicht. De subsidie die de huidige exploitant – Stichting Podia Harderwijk – ontvangt stopt per 1 januari 2020.
In de tussentijd gaat de SAP connectie, samen met CCNV en de gemeente Harderwijk op zoek naar een nieuwe exploitant, en kunnen verdere uitwerkingsplannen worden gemaakt.
Deze plannen zullen ter kennisname naar de gemeenteraad worden gestuurd.

Als CDA Harderwijk-HIerden zijn wij blij met dit besluit waardoor er nu eindelijk volledige duidelijkheid is voor alle partijen, medewerkers en vrijwilligers actief binnen cultureel Harderwijk en de inwoners van de stad. We hebben er vertrouwen in dat de toekomst van het huidige theater met dit besluit rijk aan perspectief is. Als CDA hebben we hieraan een belangrijke bijdrage geleverd.

Het formele besluitvormingsproces is nu klaar, maar dat betekent niet dat we nu op onze handen kunnen gaan zitten. Het amendement dat door een raadsmeerderheid is aangenomen kent een aantal concrete acties. Wij zullen erop toezien dat deze gerealiseerd gaan worden.

Tot zover een terugkoppeling op de besluitvorming.
Namens de fractie, Dennis Koning