Onze positie in de regio, de toekomst van de gemeente Heumen

Het CDA Heumen staat ervoor dat Heumen een actieve en kritische rol op zich neemt binnen de regionale samenwerkingsverbanden. Door intensief een “vinger aan de pols te houden” zijn wij als gemeente in staat om invloed uit te oefenen en niet alleen maar afhankelijk te zijn. . Het ambtelijke apparaat moet zodanig functioneren dat de burger kan genieten van optimale (digitale)dienstverlening. Het CDA Heumen stelt de volgende verbeteringen voor;

• Het CDA Heumen maakt zich sterk voor een zelfstandige en autonome gemeente.
  • Meer digitale dienstverlening. het functioneren van de ambtelijke organisatie dient afgestemd te worden op toekomstige ontwikkelingen. - waar mogelijk en wenselijk verschuiving van openingstijden.
  • meer samenwerking met omliggende gemeenten zoeken om het serviceniveau voor de burger te verbeteren.
  • actieve deelname binnen de samenwerkingsverbanden om onze gemeentelijke en regionale belangen optimaal naar voren te brengen.