Woningbouw

Woningbouw binnen de gemeente Heumen dient vraaggericht te zijn. Voor jongeren en mensen met een modaal inkomen is het vrijwel onmogelijk om een betaalbare woning te vinden. Woningbouw dient aan deze behoefte naar betaalbare woningbouw te voorzien. Het CDA Heumen vindt dan ook dat aan de volgende criteria dient te worden voldaan bij nieuwe bouwprojecten;

Liever een nieuwe woonwijk, dan al het groen in Malden helemaal volgebouwd

• Zoveel mogelijk betaalbare woningen voor starters, ouderen en doorstromers in de koop-
  • Geen actief grondbeleid. Dus geen grondaankopen met als doel te anticiperen op waardestijgingen.
  • In Heumen, Overasselt en Nederasselt wil het CDA Heumen individuele- en collectieve private initiatieven (bijvoorbeeld CPO) stimuleren en aanmoedigen.
  • Voor de kern Malden waakt het CDA Heumen voor teveel inbreidingen. Liever wordt er raadsbreed gezocht naar geschikte locatie voor een nieuwe woonwijk. Indien er toch inbreidingslocaties ontwikkeld worden, dient dit te gebeuren met behoud van de groenstructuur