07 oktober 2024

Nieuw commissielid

Nieuw commissielid CDA

Op donderdag 26 september wordt Nico de Vries beëdigd als lid van de commissie Ruimtegebruik en Leefomgeving voor het CDA.

Nico is 57 jaar oud en woont in Wezep. Momenteel is hij opleidingsmanager HBO-V Windesheim. Dit houdt in leiding geven aan een onderwijsteam van de voltijdopleiding Verpleegkunde, niveau 6. Een onderwijsteam bestaat uit gemiddeld 18 docenten en instructeurs met daarnaast een aantal flex-docenten. Daarvoor was Nico docent verpleegkunde MBO en HBO en is hij begonnen als psychiatrisch verpleegkundige.

Zijn motto is:

“Ieder mens heeft de mogelijkheid tot groei in zich. Ik wil graag mensen helpen deze groei te zien en te benutten waarbij ik drie uitgangspunten hanteer: zeg nooit nooit,  je moet springen om vooruit te komen en niet DIPpen maar DIMmen” .

Nico heeft voor de gemeente politiek gekozen, omdat hij zich breed maatschappelijk betrokken voelt en daar handen en voeten aan wil geven. Hij kiest voor het CDA om via deze partij een christelijke geluid te laten horen. De raadscommissie Ruimtegebruik en Leefomgeving, waarvan het werkterrein de onderwerpen betreft van ruimtelijke ontwikkeling, wonen, verkeer, economie, milieu en duurzaamheid, natuur en landschap, recreatie en toerisme, spreken hem aan. Daaraan wil hij graag een bijdrage leveren! In de commissie zal hij zich o.a. bezig houden met jongerenhuisvesting. Kwetsbare jongeren moeten een kans krijgen, zich gezien en gehoord voelen in de gemeente. Ten aanzien van Mariënrade bijvoorbeeld, geeft hij aan, dat het gaat om sociale woningbouw voor deze groep gaat. Daar gelden andere regels voor.

Nico vindt het proces om tot een besluit te komen minstens net zo belangrijk als het besluit zelf! Doe onderzoek vanuit diverse oogpunten en luister naar elkaar. We hebben twee oren en een mond.

Het CDA Oldebroek is blij met Nico’s komst en we wensen hem veel succes!