Hey jij denkt er anders over, wat leuk, vertel!

Het CDA gaat voor een bestuur waar inspraak vanuit de samenleving een belangrijke factor is.  We willen meer ruimte voor participatie en initiatieven vanuit de samenleving in de plannen, die we met Oost-Gelre hebben.

We zien een inclusieve gemeentelijke organisatie, die een voorbeeldfunctie is voor andere bedrijven. Geen cultuur van controleren en afrekenen, maar een die uitnodigt tot dialoog en spontaniteit en waar voor iedereen een plek is en naar elk idee wordt geluisterd.  De gemeente moet daarbij duidelijk en eerlijk zijn over de (on)mogelijkheden.

Financieel staat het CDA voor zorgvuldigheid, spaarzaamheid, transparant en gematigde lokale lasten. Het gemeentelijke huishoudboekje moet openbaar en begrijpbaar zijn, Tenslotte bewaken we de spaarpot van ons allemaal en daar is niets geheims aan.