01 juni 2024

Van de voorzitter: Samen maken we het CDA-beleid

Het CDA staat voor een samenleving waarin we naar elkaar omzien, waarin iedereen zijn talenten inzet en waarbij we de wereld op een goede manier beheren en doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen. Het CDA wil de samenbindende kracht van onze
samenleving versterken.

We willen als fractie, bestuur en leden intensiever samen het CDA beleid gaan neerzetten in de gemeente Renkum. Tijdens de laatste ledenvergadering besloten we unaniem om CDA inspiratieavonden te gaan houden in het Fractiehuis bij het Gemeentehuis als
voorbereiding op de Raadscommissievergaderingen. Iedereen is welkom, ook geïnteresseerde (nog) niet-leden.

Op woensdag 8 april hadden we onze eerste CDA inspiratieavond in het Fractiehuis en het was een succes! We willen graag doorgaan en daarom is er weer een nieuwe avond gepland, komende 10 juni om 19.30 uur. U kunt nu al de onderwerpen vinden op de website van de gemeente (raad.renkum.nl) die we dan in het Fractiehuis gaan bespreken. Aanbevolen om door te nemen voor de volgende commissies:

Commissie 11 juni: punt 7, SP Parenco en punt 8, voorjaarsnota + perspectieve nota 2024-2028
Commissie 12 juni: punt 6, Rekenkamer Onderzoeksrapport en punt 7, spooronderdoorgang Wolfheze
Commissie 18 juni: voor de liefhebbers

Raadslid Francisca en commissielid John zullen op die avonden aanwezig zijn. We beginnen om 19.30 uur en het duurt tot 21.30 uur. De data voor de inspiratieavonden de rest van dit jaar zijn:

-Maandag 10 juni
-Maandag 9 september
-Maandag 14 oktober
-Maandag 11 november
-Maandag 2 december

Zien we jullie straks op 10 juni? Ik zal er dit keer ook bij zijn.

Met een hartelijke CDA groet,
Frits Ruyten